Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Fernando Alonso condamnă noua regulă din F1, testată la Hungaroring: "E foarte rău, pentru mine e oribil"

Andrei Nicolae

Publicat 23/07/2023 la 11:03 GMT+3

Oficialii din Formula 1 au testat o nouă regulă în calificările din Grand Prix-ul Ungariei și i-au obligat pe piloți să să aibă câte un singur set de pneuri pentru fiecare din cele 3 sesiuni (Q1, Q2 și Q3). Fernando Alonso (Aston Martin) a vorbit tranșant despre decizia celor de la FIA și a mărturisit că aceasta nu contribuie în plus la show-ul oferit spectatorilor și că mai mult încurcă piloții.

Fernando Alonso (Aston Martin) durante la rueda de prensa previa al Gran Premio de Canadá 2023.

Credit imagine: Getty Images

Calificările din cadrul Marelui Premiu al Ungariei au adus o nouă regulă pe care FIA voia să o testeze încă de la Grand Prix-ul Regiunii Emilia Romagna. Aceasta s-a referit la tipurile de pneuri pe care le folosesc piloții. Conform Marca, experiementul a constat în obligarea piloților de a folosi un singur set de anvelope pentru fiecare parte a sesiunii de calificări.
Astfel, în Q1 (18 minute), piloții au folosit doar cauciucurile dure (au 3 seturi în total). În Q2 (15 minute) au utilizat doar anvelopele medii (au 4 seturi în total), iar în Q3 (12 minute) au rulat cu pneurile moi, cele mai rapide (au 4 seturi în total). Ca atare, numărul de seturi de pneuri s-a redus de la 13 la 11 pentru întreg week-end-ul, ceea ce a generat probabil schimbări de strategie pentru multe echipe.
Fernando Alonso a fost una dintre vocile care s-a declarat împotriva noii reguli testată de oficialii FIA și a mărturisit că decizia respectivă nu este nici în beneficiul piloților și nici măcar în cel al spectatorilor care vin să vadă show-ul. Ibericul s-a arătat astfel extrem de nemulțumit de testările făcute de oficialii "Marelui Circ" în mijlocul sezonului, deoarece mașinile au fost nevoite să ruleze mai puțin în antrenamentele liber pentru a salva pneurile în vederea calificărilor și cursei.
"E foarte rău, pentru mine e oribil. E înfiorător, pentru că eu nu cred că spectatorul a văzut două tururi cronometrate diferite unul față de altul. Două tururi în Q1, Q2 ȘI Q3, și treci prin sesiuni ca la orice tur cronometrat.
Dar să nu avem pneuri pentru antrenamentele libere este un dezavantaj pentru show. Ne facem teste aerodinamice cu mașini folosite și mergem în garaj, dar dacă tu plătești (n.r. spectatorul) 300, 400, 500 de euro, iar mașinile nu rulează în sesiunile 1 și 2 de antrenamente libere, presupun că este bine pentru poluare, dar nu și pentru public", a precizat Alonso, citat de Marca.
Citește și:

Verstappen e și el nemulțumit de noua regulă testată de FIA

Un alt pilot care și-a exprimat dezacordul cu noua regulă pe care o testează oficialii F1 la Hungaroring a fost Max Verstappen, liderul clasamentului general al piloților. Olandezul nu este deloc mulțumit de noul regulament din calificări și crede că ar trebui să se lucreze în alt sens pentru a echilibra situația din Marele Circ.
"Nu cred că ar trebui să existe vreo schimbare în formatul de calificare, chiar nu înțeleg rostul. Ar fi mai bine să ne concentrăm pe apropierea mașinilor din punct de vedere al performanței", a spus campionul mondial.
În afară de Marele Premiu al Ungariei, noul regulament va fi aplicat și după vacanța de vară, la Monza. În funcție de rezultate, oficialii Formulei 1 vor decide dacă aceaste normă va deveni o obișnuință din 2024.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo