Franța a câștigat Liga Națiunilor după ce a învins-o în finală pe Spania, cu scorul de 2-1. Oyarzabal a deschis scorul, Benzema a restabilit egalitatea, iar Mbappe a marcat golul victoriei francezilor, după o fază controversată.
Fotbalistul legitimat la PSG a plecat de la limita offside-ului și l-a învins pe Unai Simon. Golul a fost validat după consultarea VAR, însă reluările i-au determinat pe spanioli să reacționeze dur.
Nici presa din Franța nu este în totalitate de acord cu faza în urma căreia Mbappe a adus victoria echipei lui Didier Deschamps. Chiar dacă jurnaliștii francezi celebrează astăzi succesul naționalei 'cocoșilor galici', aceștia nu ezită nici să-și exprime îndoielile cu privire la validitatea golului marcat de starul lui PSG.
Liga Campionilor UEFA
"O noapte minunată! Am fost geniali!" Guardiola, extrem de fericit după victoria cu PSG
24/11/2021 LA 23:03
Cei de la L'Equipe au scris un material amplu despre golul lui Mbappe, recunoscând că faza generează "multe întrebări", balonul fiindu-i trimis în momentul în care el se află într-o poziție de offside, și că decizia arbitrilor este "îndoielnică". Publicația include și declarațiile unui fost arbitru francez, Bruno Derrien, care subliniază că, deși regulamentul a fost aplicat corect, "decizia merge împotriva spiritului jocului".
De asemenea, jurnaliștii de la Le Parisien au notat importanța lui Karim Benzema în echipa lui Deschamps, considerând că prestația sa a fost una care îl pune în prim plan pentru Balonul de Aur, și au menționat că "golul lui Mbappe ridică dezbateri deoarece se pare, din imagini, că a fost offside".
În plus, cei de la Le Figaro au scris că despre evoluțiile francezilor, punând accent pe Benzema și Mbappe, despre golul acestuia din urmă notând că a fost "îndoielnic din cauza offside-ului, dar validat de VAR".

VERDICTUL LUI ION CRĂCIUNESCU DUPĂ FAZA CARE A DECIS FINALA

Pe tema acestei faze controversate a vorbit și Ion Crăciunescu. Fostul arbitru internațional a dat verdictul cu privire la momentul care a decis finala Ligii Națiunilor:
"Jucătorul se află în poziție de offside în momentul în care pleacă mingea, se afla mai în față, în mod cert. Acum, pe parcurs, în momentul în care mingea se deplasează spre Mbappe, un apărător, Eric Garcia, încearcă să joace mingea prin alunecare. Apărătorul atinge mingea, care ajunge apoi la jucătorul care era în poziție de offside.
Dacă apărătorul nu juca mingea, se considera că este offside. Fundașul a vrut să joace mingea și a jucat-o defectuos, pentru că a atins-o. Dacă el n-o atingea, atunci golul era anulat pentru offside. Și eu am dubii dacă a atins-o sau nu, dar asta văd doar cei de la VAR. Mă induce în eroare faptul că mingea nu-și schimbă traiectoria.
Ca să înțeleagă toată lumea și să nu mai fie confuzie, una este când vine mingea dintr-un adversar și nu ia în calcul, alta este să vină mingea de la un adversar și eu să încerc să joc mingea, să o degajez, dar nu reușesc și o lovesc foarte puțin. Nu s-a semnalizat offside la Mbappe pentru că devine offside numai dacă ar obține un avantaj. El a obținut un avantaj numai după ce adversarul a jucat mingea.
Nu contează dacă fundașul atinge sau joacă mingea. Nu scrie nicăieri la regulament că trebuie să aibă fundașul mingea sub control pentru a nu fi offside. A vrut să joace mingea, e clar, a fost greșeala lui. Nu se mai ia în calcul primul moment, când a plecat mingea. Asta e regula, n-ai ce să faci", a spus fostul arbitru.
Ligue 1
"El este regele lui PSG!" Verdictul unui fost fotbalist despre supremația din vestiarul parizienilor
24/11/2021 LA 16:00
Liga Campionilor UEFA
LIVE BLOG Champions League | City a învins-o pe PSG, Milan a trimis-o pe Atletico pe ultimul loc!
24/11/2021 LA 13:09