Pe 28 octombrie, după două săptămâni de audieri și șapte ore de deliberare, juriul popular al unui tribunal din Cardiff l-a declarat pe David Henderson (67 de ani) vinovat de imprudență sau neglijență care ar fi putut pune în pericol aeronava. Henderson a pledat vinovat pentru transportul unui pasager fără autorizație valabilă. El a fost lăsat de atunci în libertate.
Conform procurorului de caz, acuzatul trebuia inițial să piloteze aparatul, care s-a prăbușit în Canalul Mânecii pe 21 ianuarie 2019. Dar, fiind ocupat, el a aranjat ca David Ibbotson, un pilot de 59 de ani, să-i ia locul. Procurorul l-a acuzat pe Henderson că "a utilizat un pilot despre care știa clar că nu este calificat și nici competent pentru a efectua aceste zboruri".
Trupul jucătorului, a cărui dispariție a provocat o undă de șoc în lumea fotbalului, a fost găsit în carcasa avionului la peste două săptămâni de la dispariție, la o adâncime de 67 m. În schimb, corpul pilotului de 59 de ani nu a mai fost găsit.
Fotbal
Cazul Emiliano Sala: Nici pilotul și nici avionul nu aveau licență pentru a transporta persoane
13/03/2020 LA 15:01
Prezentând SMS-uri la audieri, procurorul Martin Goudie l-a acuzat pe intermediar că a acționat "în interesul său financiar" și că a știut foarte bine că pilotul nu era calificat: "A ignorat anumite cerințe (de securitate) când acest lucru îi convenea lui și intereselor sale de afaceri."
Proprietarul aparatului Piper Malibu, Fay Keely, a indicat în timpul mărturiei sale că i-a cerut explicit în scris acuzatului să nu mai apeleze la serviciile lui David Ibbotson, după mai multe nereguli semnalate.

Prima condamnare la închisoare în cazul morții lui Emiliano Sala

Apărarea lui David Henderson a respins însă orice "imprudență", afirmând că încălcările regulilor reproșate clientului său sunt "doar o chestiune de birocrație" și ele nu au pus în pericol cu adevărat zborul.
Avocatul lui Henderson, Stephen Spence, a asigurat că singura diferență dintre o licență comercială și una privată este posibilitatea ca pasagerii să plătească, fără ca aceasta să spună ceva despre capacitățile pilotului, care avea mai mult de 3.500 de ore de zbor la activ.
În raportul definitiv publicat în martie 2020, biroul britanic de anchetă a accidentelor aeriene (AAIB) a estimat că pilotul a pierdut controlul aparatului în timpul unei manevre efectuate la o viteză prea mare, "probabil" destinată să evite vremea rea, pentru a putea zbura cu o vizibilitate mai bună.
Potrivit raportului, pilotul a fost "probabil" intoxicat cu monoxid de carbon de sistemul de evacuare al motorului.
Sursa: AGERPRES
Ligue 1
Moment de reculegere în memoria lui Emiliano Sala. Fanii lui Nantes au afișat o coregrafie superbă
26/01/2020 LA 16:19
Ligue 1
Gest superb făcut de Nantes, la 1 an de la dispariția lui Emiliano Sala
22/01/2020 LA 08:45