În vârstă de 34 de ani, Romain Grosjean a suferit un teribil accident, duminică, în primele minute ale Marelui Premiu al Bahrainului. Francezul a ieșit din flăcări, după ce monopostul său Haas a intrat violent în bariera de protecție, după un acroșaj cu rusul Daniil Kvyat. Grosjean a încercat să profite de o zonă liberă a pistei, a schimbat traiectoria de rulare, iar scenele ce au urmat au speriat întreaga lume.
Specialistul pe Formula 1 al BBC, Andrew Benson, a dezvăluit că viteza la impact înregistrată la accidentul lui Romain Grosjean a fost de 220 km/h, iar pilotul a suportat forțe de 53 G. Asta în condițiile în care Formula 1 este, deja, din start, un sport care supune constant corpul pilotului la un efort considerabil: forțe de aproximativ 5 G la frânare, 2 G în momentul accelerării și 4 G în viraje.
Mașina lui Grosjean a fost distrusă în totalitate: s-a rupt pur și simplu în două, viața pilotului fiind salvată de cel mai recent introdus element de siguranță – sistemul Halo, special creat pentru a proteja capul pilotului.
Sporturi cu Motor
Porsche Supercup | Accident teribil în calificările de la W Series
28/08/2021 LA 03:45

Cifrele accidentului lui Romain Grosjean:

  • 25-30 de secunde pentru a ieși din monopost și a se îndepărta de mașină
  • 53 G – forțele la care a fost supus Romain Grosjean
  • 220 km/h viteză la impact
  • 29 de ani de la ultimul accident în care o mașină de F1 a fost ruptă în două, potrivit BBC (Monaco 1991)
  • 31 de ani au trecut de la ultimul accident din Formula 1 în care mașina a fost cuprinsă complet de flăcări, cum s-a întâmplat cu monopostul Haas pilotat de Grosjean (Imola 1989).
2018 este anul în care controversatul sistem Halo a fost impus în Formula 1, la insistențele FIA

Accident fatal în F2 în 2019

Imaginile accidentului suferit de Romain Grosjean au făcut deja înconjurul lumii. Flăcările, bariera metalică contopită cu resturile monopostului Haas, roata ajunsă la metri buni de zona de impact sunt elemente suficiente pentru a sugera proporțiile accidentului. Datele tehnice pun însă lucrurile în context și mai sugestiv: pe 31 august 2019, la Spa, în Belgia, Anthoine Hubert a murit după un accident suferit la începutul cursei de Formula 2, la 216 km/h. Atunci, asupra pilotului au acționat, pentru foarte scurt timp, forțe de 33,7 G.
Au fost imagini șocante. Acum, nu știu ce forțe G au fost acolo, dar sunt recunoscător că sistemul Halo a funcționat. Sunt recunoscător că bariera nu l-a decapitat pur și simplu, înțelegeți ce vreau să spun? Putea fi mult, mult mai rău. | Lewis Hamilton

Romain Grosjean, mesaj de pe patul de spital

Pilotul francez a postat un scurt mesaj pe rețelele de socializare la scurt timp după ce a ajuns la spital. "Sunt ok, oarecum. La început nu am fost de acord cu sistemul Halo. Dar după incidentul de astăzi, fără Halo, nu aș mai fi putut să vorbesc cu voi. Le mulțumesc tuturor oamenilor care m-au ajutat astăzi.", a spus Grosjean.
Echipa sa a anunțat, prin intermediul unui comunicat, cătoate radiografiile efectuate au arătat că Grosjean a scăpat fără fracturi, doar cu arsuri la nivelul mâinilor. Francezul a rămas însă internat în spital pentru monitorizare.
*Le Mans 24 hours
Toyota a câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans! Dramatism total la clasa LP2
22/08/2021 LA 14:31
Sporturi cu Motor
Scene incredibile, după ce doi piloți s-au ciocnit pe pistă
05/07/2021 LA 06:55