Getty Images

Elicopterul în care se afla Kobe Bryant nu ar fi trebuit să decoleze. Primele ipoteze neoficiale

Elicopterul în care se afla Kobe Bryant nu ar fi trebuit să decoleze. Primele ipoteze neoficiale

27/01/2020 la 07:15Actualizare 27/01/2020 la 07:32

Cercetările preliminare au stabilit două ipoteze privind cauzele prăbușirii elicopterului în care se afla Kobe Bryant și alte 8 persoane. Cel mai probabil vremea a jucat un rol decisiv, dublată, posibil, de o mică eroare de pilotaj, însă se ia în calcul tot mai serios și o defecțiune tehnică.

Din primele cercetări rezultă două ipoteze, însă e prea devreme să se tragă concluzii certe, motiv pentru care nu avem o variantă oficială privind accidentul aviatic. Cert e că agențiile americane și-au dat mâna pentru a ajunge cât mai repede la aflarea adevărului, inclusiv FBI-ul implicându-se în caz.

Vremea nu justifica decolarea elicopterului în care se afla Kobe Bryant

Condițiile meteo de duminică dimineață nu întruneau condițiile unui zbor, a dezvăluit purtătorul de cuvânt al Poliției din Los Angeles, Josh Rubenstein. Ceața a ținut la sol toate elicopterele LAPD.

"În această dimineață niciunul dintre elicopterele noastre nu a părăsit solul din cauza vremii", a spus Rubenstein pentru CNN.

Vizibilitatea era extrem de redusă, așadar, lucru confirmat și de meteorologul Michael Guy. Norii și ceața au fost însoțiți de fum, de la niște incendii din pădurile apropiate.

"Umidiatea a fost de 100% la ora accidentului, ceea ce înseamnă că aerul era precum o supă", a spus Guy.

Defecțiune tehnică în cazul prăbușirii avionului lui Kobe Bryant?

Se ia în calcul și o defecțiune tehnică, mai ales că elicopterul erau unul vechi de aproape 30 de ani.

Aparatul de zbor - Sikorsky S-76B era construit în 1991 - și e considerat de specialiști drept "unul dintre cele mai sigure" elicoptere, având o notă mare din punct de vedere al siguranței zborului.

Acesta este un elicopter mai mare decât majoritatea aparatelor de zbor care transportă civili, iar configurația lui este mai complexă, lucru care asigură o mai bună securitate în timpul zborului.

Kobe folosea în mod curent acest mijloc de deplasare, pentru a evita traficul, dar și durerile.

"Bryant spunea, încă de pe vremea când era jucător, că elicopterul e doar o unealtă prin care își menținea corpul în formă. Având în vedere problemele sale medicale - în special cele de la spate -, Kobe nu putea să stea două-trei ore într-o mașină, pentru că avea dureri enorme", notează presa de peste ocean.