Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Cicliștii iau în calcul să neutralizeze o parte a etapei din Turul Franței. Cum s-a ajuns aici

Cristian Mihală

Publicat 29/06/2021 la 12:52 GMT+3

Cicliștii din Turul Franței se gândesc să neutralizeze o parte a etapei a 4-a, în semn de protest pentru traseul propus ieri de organizatori.

L'incidente Sagan-Caleb Ewan nel finale di tappa di Pontivy - Tour de France 2021

Credit imagine: Getty Images

După două căzături teribile sâmbătă, luni a fost o altă zi groaznică pentru mulți dintre rutierii din plutonul Turului Franței. În ultimii 10 kilometri au avut loc trei accidente majore, cărora le-au căzut victime, printre alții, Primoz Roglic, Peter Sagan, Jack Haig și Caleb Ewan. Sprinterul lui Lotto a fost forțat să abandoneze, la fel și liderul lui Bahrain Victorious, în timp ce slovenul lui Jumbo Visma a pierdut 1 minut și 21 de secunde față de Carapaz și Alaphilippe, cei care au făcut parte din grupul de doar 17 rutieri care a ajuns primul la finish.

Cicliștii au anticipat că va fi carnagiu în Turul Franței

Cicliștii le-au cerut organizatorilor să ia în considerare rezultatele cu 8 kilometri înainte de finish, pentru a preîntâmpina accidentele nedorite. Vorbim de o etapă de sprint, în care nu s-ar fi făcut diferențe, astfel că o astfel de măsură ar fi calmat lucrurile în pluton: echipele oamenilor de general nu ar mai fi căutat să stea în față (Ineos a condus plutonul până în ultimul kilometru) și s-ar fi ajuns doar la o bătălie între sprinteri. Nu s-a întâmplat așa, iar carnagiul de pe șosea îi determină pe rutieri să ia în calcul o neutralizare parțială a rundei de azi. Astfel, speră că organizatorii și UCI vor fi mult mai interesați de anumite reglementări, care să nu pună în pericol siguranța cicliștilor.
"S-a întâmplat ce ne-am așteptat. Știu că am cerut să se neutralizeze cursa cu 8 kilometri înainte de final, pentru că văzusem cât de îngust era drumul pe coborârea dinainte de final. Nu era loc pentru toți, astfel că era logic că se va rupe plutonul. Oameii de general nu își permit să piardă 15-20 de secunde și îi înțeleg. Dar și organizatorii trebuiau să înțeleagă că nu e suficient loc pentru toți. Am devenit tată acum un an și nu vreau să mă expun la așa ceva, trebuie să se ia măsuri", a spus Tim Declercq, de la Quick-Step, citat de Cycling News.
Mulți alți rutieri, printre care și "Gorila" Greipel, aflat la al 11-lea Tur al Franței, au tras la rândul lor un semnal de alarmă, pe rețelele de socialziare.
"Oricine a desenat traseul de azi (n.r. de luni) ar trebui să meargă alături de alți 180 de oameni pe un drum de 5 metri lățime, să vadă cum e. Am cerut să se ia măsuri și să se neutralizeze etapa mai devreme, astfel încât sprinterii să se lupte pentru victorie. Nu am fost auziți", a spus sprinterul german.

UCI, de partea organizatorilor Turului Franței

David Lappartient, președintele UCI, a luat și el atitudine după acuzele aduse de cicliști și de echipele implicate în Marea Buclă. Acesta este de partea organizatorilor Le Tour și e de părere că principala vină le revine rutierilor.
"Cele mai multe dintre căzături au fost provocate de lipsa de atenție a cicliștilor. Ciclismul e ciclism, deși sufăr la rândul meu când văd pe cineva căzut la pământ. Plutonul este foarte nervos, drumurile au fost din punctul meu de vedere bune și organizatorii nu pot fi învinuiți", a spus președintele UCI pentru Ouest France.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Distribuie acest articol
Promo
Promo