Fiind o etapă prolifică evadării, au fost foarte mulți rutieri care au vrut să facă parte din grupul fruntaș, astfel că ritmul impus a fost unul extrem de alert. Evadarea s-a format cu greu, dar în cele din urmă plutonul s-a împărțit în două, 30 de rutieri desprinzându-se în față.
Cum niciunul dintre ei nu reprezenta un pericol real pentru clasamentul general (Odd Christian Eiking - Intermarche - era cel mai bine clasat, la 9 minute și 10 secunde de Roglic), Jumbo Visma nu a avut niciun motiv să tragă după evadare. Nici echipele sprinterilor nu s-au îngehsuit la trenă, pentru că ascensiunea din apropierea finalului era prea dificilă pentru ca cei mai rapizi oameni din pluton să spere la victorie.
În aceste condiții, era clar că victoria de etapă va fi disputată între oamenii din față. Aflat în forma vieții, Michael Storer (DSM) a atacant pe Puerto de Almachar, singura ascensiune a zilei, situată cu 17 kilometri înainte de finish, iar australianul a pus repede o distanță considerabilă între el și colegii de evadare.
Ciclism
Wout van Aert "sare" peste Strade Bianche pentru a câştiga un "monument"
12/01/2022 LA 09:29
Un grup urmăritor format din 4 rutieri s-a luat după Storer, dar australianul a rulat perfect de unul singur și nu a mai putut fi ajuns. Mauri Vansemenant (Deceuninck) a câștigat sprintul pentru locul 2, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Clement Champoussin (AG2R).
Așadar, Storer reușește a 2-a victorie de la această ediție a Turul Spaniei, după ce s-a impus, tot din evadare și în etapa a 7-a. Storer a devenit abia al 2-lea australian din istorie care reușește să câștige 2 etape la aceeași ediție a Vueltei după Michael Matthews.
Clasament etapă
https://i.eurosport.com/2021/08/24/3206393.jpg

Primoz Roglic a riscat și a căzut pe coborâre

Lucruri extrem de interesante s-au întâmplat și în grupul favoriților. Primoz Roglic s-a simțit în formă și a forțat pe Puerto de Almachar, reușind să se desprindă ușor de contracandidații săi. Din nefericire pentru el, slovenul a căzut pe coborâre și a fost ajuns de Jack Haig, Enric Mas și Miguel Angel Lopez. Căzătura nu a părut a fi una foarte dură, Roglic revenind repede pe bicicletă, dar mișcarea slovenului s-a dovedit a fi un risc asumat inutil.
Totuși, Roglic a câștigat circa 40 secunde în raport cu alți oameni de general, cei mai importanți fiind rutierii de la Ineos: Egan Bernal și Adam Yates. Pe de altă parte, tactica celor de la Jumbo Visma de astăzi a funcționat, pentru că Roglic a scăpat din nou de tricoul roșu, chair dacă acest lucru sună paradoxal. Lider la general a devenit Odd Christian Eiking (Intermarche), un rutier care nu poate emite pretenții la victoria finală. În schimb, Roglic nu va mai pierde timp la festivitățile de după etapă și a avea astfel mai mult timp de refacere, mai ales în contextul căzăturii suferite.
Mâine urmează o rundă extrem de interesantă, de doar 133 de kilometri, cu foarte puține porțiuni de drum plat, dar tot cu o singură cățărare repertoriată. Puerto de Locubin (8,8 km / 5,5%) va începe cu 13 kilometri înainte de finish, dar acesta va fi pe Valdepeñas de Jaen, un zid de numai 900 de metri, dar pe care panta maximă atinge 23%. Astfel, sprinterii vor fi din nou scoși din schemă, o nouă victorie din evadare fiind cel mai probabil deznodământ, dar în cazul în care se va ajunge în pluton compact la final, cei mai buni cățărători sunt așteptați să lupte pentru victorie.
Ciclism
Primoz Roglic și-a prelungit contractul cu Jumbo Visma! Șefii echipei au planuri mari cu slovenul
22/12/2021 LA 16:22
Ciclism
Alaphilippe: "Nu vreau să îmi termin cariera fără să fi încercat să câştig Turul Franţei"
30/11/2021 LA 12:31