Michael Masi a fost, fără voia sa, unul dintre protagoniștii celui mai încins final de sezon de Formual 1 din ultimii ani. Australianul a avut misiunea ingrată de a lua decizii importante în cursa care a decis campionul mondial și a sfârșit prin a fi acuzat de încălcarea regulamentului de către cei de la Mercedes.
Evident, indiferent ce hotărâri ar fi luat, controversele ar fi fost la fel de mari, dat fiind ceea ce s-a întâmplat pe circuit. Masi părea că va scăpa cu bine de povară, dar accidentul lui Latifi din turul 54 (din 58) i-a dat liniștea peste cap și l-a pus într-o situație dificilă.
Intrarea safety car-ului pe pistă l-a determinat pe Verstappen să intre la boxe pentru a schimba pneurile, dar la revenirea pe circuit, între olandez și Hamilton se interpuseseră 5 monoposturi, care erau întârziate cu un tur. Masi a decis inițial că poziția acestora va rămâne aceeași când mașina de siguranță va ieși de pe pistă, ceea ce i-ar fi îngreunat misiunea lui Verstappen de a se apropia de Hamilton în ultimul tur, care urma să fie parcurs sub steag verde.
Formula 1
Când vor fi anunțate rezultatele anchetei privind MP de la Abu Dhabi! Anunțul FIA
14/01/2022 LA 15:42
Chiar dacă cei 5 piloți întârziați erau obligați să-și cedeze poziția, Hamilton ar fi avut timp suficient să se îndepărteze decisiv și să nu mai poată fi ajuns din urmă până al finish sau, în orice caz, să nu fie nevoit să se apere în fața lui Verstappen pe întreg parcursul turului, ci doar în ultimele viraje.
Cei de la Red Bull au protestat vehement față de prima decizie a lui Masi, iar acesta și-a schimbat brusc hotărârea, anunțând că cele 5 monoposturi întârziate îl pot depăși pe Hamilton și safety car-ul și ajunge ulterior în coada plutonului. Acest lucru l-a adus pe Verstappen în roata lui Hamilton, iar olandezul a profitat din plin la ieșirea mașinii de siguranță de pe circuit, depășindu-și rivalul fără probleme grație pneurilor proaspete și obținând titlul de campion mondial.
Citește și:

Michael Masi, inamicul public numărul unu în Marea Britanie

Problema este că în spatele lui Verstappen mai erau și Daniel Ricciardo, Lance Stroll și Mick Schumacher, întârziați și ei cu un tur, dar acestora nu li s-a permis să depășească și implict să ajungă în coada plutonului precum cei 5 piloți care se aflau în situația lor, dar erau plasați între Hamilton și Verstappen.
Jurnaliștii de la Daily Mail au căutat în urmă și au descoperit o situație identică, întâmplată în sezonul trecut, la Marele Premiu al Germaniei. Atunci, o problemă a lui Lando Norris a necesitat apariția safety car-ului, dar Masi a decis ca toate mașinile întârziate cu un tur să-i poată depăși pe Hamilton și Verstappen, care se aflau și atunci pe primele poziții.
Asta demonstrează că australianul a judecat același tip de situație în mod diferit, încălcându-și practic propriile reguli. Totuși, decizia lui Masi de a nu-i lăsa pe cei 3 piloți din spatele lui Verstappen să depășească nu a influențat foarte mult felul în care au decurs ostilitățile pe final, deoarce șeful cursei hotărâse deja să-l aducă pe olandez în roate lui Hamilton și să le permită celor doi să se lupte în ultimul tur.
Presa engleză, care e fiartă pe Masi în aceste zile, a mai insinuat și că regulamentul prevede ca safety car-ul să iasă de pe pistă abia în turul următor celui în care ultimii întârziați depășesc liderul. Acest lucru ar fi însemnat ca safety-car-ul să mai rămâne un tur pe pistă și astfel Hamilton ar fi trecut primul linia de sosire sub steag galben, un deznodământ care ar fi fost totuși unul extrem de ciudat, fiind cursa care trebuia să de decidă campionul mondial.
Formula 1
Michael Masi, acuzat că a provocat prea mult rău competiției de către un fost pilot din Formula 1
14/01/2022 LA 11:43
Formula 1
De ce depinde prezența lui Lewis Hamilton în noul sezon de Formula 1! Pilotul, așteptat să se decidă
12/01/2022 LA 08:42