Orlando Nicoară, directorul general al companiei eAD, deținătoarea drepturilor TV, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că a început discuțiile pentru noul contract cu LPF și că acesta implică o majorare a sumei de 28 de milioane de euro anual, precum și plata unor bonusuri către cluburi în funcție de audiențele pe care acestea le generează atât pe stadioane, cât și la TV.
"Am demarat discuțiile pentru un nou contract cu LPF și da, cu o sumă mărită. Valoarea cred că se va afla în perioada următoare. E o propunere mai amplă, noi avem o penalizare destul de semnificativă pe care nu am încasat-o pentru sezonul desfășurat în pandemie. Adică au fost meciuri care nu s-au disputat, însă noi am plătit toată suma.
Propunerea mai amplă făcută LPF și implicit celor 16 cluburi face referire la renunțarea la penalizarea respectivă, creștem suma și avem și o sumă suplimentară ca bonus pentru criterii de audiență pe stadioane și audiență pe TV", a spus Nicoară, citat de Agerpres.
Romanian Liga I
Dinamo are un nou administrator special! Cine e favorit acum să fie numit antrenor
20/07/2022 LA 15:05
Secretarul general al LPF, Justin Ștefan, a declarat la rândul lui că noul contract va obliga cluburile să își îmbunătățească departamentele de marketing.
"De acum încolo se creează un alt principiu de lucru în care cluburile vor înțelege că pentru a accesa anumite sume de bani suplimentare trebuie să îmbunătățească aspectele care țin de partea de marketing. În perioada următoare, o parte din creștere (n.r. - a sumei anuale pentru drepturile TV) va fi acoperită de aceste condiții legate de audiență", a menționat Ștefan.
Conform actualului contract, care se va încheia în 2024, LPF încasează anual de la compania eAD 28 de milioane de euro plus TVA, bani care sunt împărțiți celor 16 cluburi din Liga I în funcție de locul ocupat în clasament.
CINE VA CÂȘTIGA TITLUL ÎN SEZONUL 2022/23 AL SUPERLIGII?
Citește și:

Liga 1 devine SuperLiga

În cadrul conferinței de presă a fost anunțat un nou parteneriat între Liga Profesionistă de Fotbal și compania Superbet în urma căreia Liga I își schimbă denumirea în SuperLiga. Parteneriatul a fost realizat prin compania EAD, cea care deține și drepturile comerciale ale SuperLigii.
"Parteneriatul se întinde pe doi ani, atât cât mai avem noi contract cu LPF. Suma nu e confidențială, însă acest parteneriat face parte din contractul pentru drepturile TV și drepturile comerciale ale Superligii. Așadar sunt 28 de milioane de euro pe care îi plătim noi către LPF", a explicat Orlando Nicoară, reprezentantul eAD.
Președintele LPF, Gino Iorgulescu, a afirmat la rândul său: "Mă bucur foarte mult că această firmă s-a îndreptat spre noi. Sperăm ca acest parteneriat să fie de bun augur. Eu cred că toate cluburile sunt conștiente că sunt la rândul lor obligate atunci când o companie ca Superbet vine sponsor și să avem parte de un fotbal mai calitativ de acum încolo."
Acesta s-a arătat nemulțumit că noul sezon al SuperLigii va începe fără una dintre echipele de tradiție ale fotbalului românesc. "Aș fi ultimul care să își fi dorit retrogradarea echipei Dinamo. Eu nu sunt satisfăcut de finalul sezonului trecut când această echipă de tradiție care n-a retrogradat niciodată a făcut-o acum. E o pierdere pentru Liga Profesionistă de Fotbal din punct de vedere al tradiției, al spectatorilor și așa mai departe", a explicat Iorgulescu.
În cadrul conferinței de presă a fost prezentată mingea oficială a SuperLigii în sezonul 2022-2023, aceasta fiind pentru prima oară inscripționată cu sponsorul competiției.
SuperLiga are un nou logo și, conform directorului de marketing al Superbet, Vlastimir Vukadinovic, un nou trofeu care va fi decernat campioanei României la finalul sezonului 2022-2023.
Romanian Liga I
FC Hermannstadt l-a transferat pe primul jucător mexican din istoria campionatului României
20/07/2022 LA 13:45
Romanian Liga I
Florin Tănase nu mai e dorit la FCSB! Fotbalistul, aproape de un transfer în China. Unde e așteptat
20/07/2022 LA 12:38