Giro 2020 are loc în acest an cu 5 luni mai târziu decât în mod normal, ca urmare a pandemiei de coronavirus. Chiar și așa, spectacolul e garantat, organizatorii propunând un traseu impresionant, cu trei etape teribile în ultima săptămână.

Există 11 etape în care se pot crea ecarturi între favoriți în lupta pentru tricoul roz, dar fiecare rundă va fi importantă: oricând o căzătură, o bordură sau problemele mecanice pot să îi determine pe cei mai puternici rutieri să piardă timp important.

Giro d'Italia
Ziua "Z" în Giro 2020. Azi avem Cima Coppi: etapa decisivă pentru tricoul roz
22/10/2020 LA 06:21

Cum UCI a fost nevoită să înghesuie competiţiile pe final de an, nu toţi rutierii care şi-ar fi dorit au ajuns în Giro. Asta pentru că Vuelta se suprapune o săptămână cu Turul Italiei, iar alţi ciclişti au preferat să meargă în clasice, unde au şanse mai bune să se facă remarcaţi. Din top 10 de anul trecut, la startul Giro vor fi doar 5 rutieri: Richard Carapaz, Primoz Roglic, Mikel Landa, Bauke Mollema şi Pavel Sivakov au fost cu toţii în Turul Franţei, iar acum se vor concentra pentru Vuelta.

Chiar şi aşa, există o serie de căţărători puternici în Turul Italiei, lupta pentru câştigarea competiţiei anunţându-se palpitantă. În cele ce urmează vom încerca să identificăm cicliştii cu cele mai mari şanse să ducă la Milano tricoul roz.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1257x369:1259x367)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/10/01/2899687.jpg

Marii favoriţi în Giro 2020

Geraint Thomas (Ineos)

"G" a fost o dezamăgire în Dauphine, iar oficialii echipei au decis să nu facă parte din lotul pentru Turul Franţei, aşa cum era stabilit iniţial.

Ca atare, fostul câştigător de Le Tour s-a concentrat spre Giro, iar forma lui e în acest moment una impresionantă. A slăbit şi are o echipă puternică în spate, dar, mai important, are contratimpul de partea sa. Sunt aproape 65 de kilometri de luptă contra-cronometru, unde britanicul e printre cei mai buni din lume.

Venit pe doi la general în Tirreno, Thomas a mers şi la Mondialele de la Imola, unde doar lipsa powermetrului l-a privat, probabil, de o medalie la contratimp.

Dacă va reuşi să găsească forma din Turul Franţei 2018, "G" nu are cum să fie oprit din drumul spre tricoul roz, ambiţia sa fiind uriaşă, aşa cum ne-a explicat Sir Bradley Wiggins.

De notat că Thomas are "afaceri" neîncheiate cu Giro. În 2017, el se afla în pole-position pentru a câştiga competiţia, dar a căzut în etapa a 9-a. A încercat să rămână în cursă, în speranţa că se va recupera, dar a fost nevoit în runda a 12-a să abandoneze. De atunci, "G" nu a mai venit în Turul Italiei, dar acum e în pole position pentru obţinerea celui de-al doilea mare tur din carieră.

Jumbo Visma, echipă slabă în Giro 2020

Steven Kruijswijk (Jumbo-Visma)

Un alt rutier care nu are amintiri prea frumoase din Giro. În 2016, Kruijswijk conducea la general, înainte de etapa a 19-a şi părea că va fi doar o formalitate să câştige primul mare tur. Olandezul a căzut pe o coborâre, însă, şi a pierdut enorm, terminând în cele din urmă Turul Italiei pe poziţia a 4-a.

Planul inițial al echipei Jumbo-Visma era să-l lase pe Kruijswijk să meargă în Turul Franței, dar din cauza unei căzături în Dauphine, Marea Buclă a venit prea devreme pentru rutierul de 33 de ani. Acum, acesta își propune un rezultat de top în Turul Italiei. Rutierii selectați pentru Giro, inclusiv Kruijswijk, s-au pregătit într-o tabără de antrenament la altitudine, în Tignes. Locul unde Roglic&Co au pregătit Turul Franței, competiție dominată autoritar, dar încheiată dureros pentru Jumbo Visma, care a pierdut tricoul galben în penultima zi.

"Observ că mă simt din ce în ce mai bine. Umărul nu este încă complet vindecat, dar îmi pot face bine antrenamentele. Lucrurile merg în direcția corectă și aștept cu nerăbdare Giro. În prima săptămână avem deja etape în care se pot crea diferențe (n.r. contratimpul și etapa cu final pe Etna). Sper doar să fiu în formă atunci când începe Giro, astfel încât să putem lupta pentru un rezultat bun în clasamentul general", a spus Kruijswijk pentru siteul oficial al Jumbo Visma.

Directorul sportiv Addy Engels așteaptă și el cu încredere Turul Italiei și are încredere în cățărătorul olandez. "Scopul principal este de a obține un rezultat cât mai bun, la general, cu Steven. Echipa este, de asemenea, construită în acest sens. Îl putem ajuta pe mai multe fronturi. Selecția este un amestec frumos de cățărători și băieți care îl pot ajuta pe plat. În Tobias Foss și Chris Harper avem doi rutieri care vor face primul lor mare tur, dar avem încredere deplină în calitățile lor. Prima săptămână este dificilă, așa că va trebui să ne concentrăm 100% din prima zi", a spus oficialul formației olandeze.

Jumbo Visma a impresionat în Turul Franței, câștigând trei etape și ratând la mustață tricoul galben, după ce Pogacar a făcut un contratimp pentru istorie sâmbătă. Olandezii vor vrea și ei revanșa în Turul Italiei, dar echipa e indiscutabil mai slabă. Tobias Foss va fi probabil cel mai important ajutor pentru lider, în munţi.

Unde se află Kruijswijk din punct de vedere fizic vom afla încă din primele zile: după contratimpul de mâine, urmează două etape cu final în căţărare. Dacă duminică vom avea la final o căţărare de categoria a 4-a, unde nu se vor crea ecarturi între favoriţi, luni se ajunge pe Etna, iar rutierii nu se vor putea ascunde.

Simon Yates (Mitchelton-Scott)

Britanicul are şi el "afaceri neterminate" cu Giro. În 2018, a câştigat trei etape şi părea că e de neatins în lupta pentru tricoul roz, dar a capotat inexplicabil şi neaşteptat în etapa a 19-a. A arătat că are însă un moral de fier şi a câştigat ulterior Vuelta.

Simon Yates pare a fi într-o formă de zile mari: a câştigat Tirreno acum două săptămâni, după ce în prealabil venise pe trei în Turul Poloniei. Nu e rău la contratimp, dar va pierde mult în raport cu Geraint Thomas, un specialist. Totuşi, englezul de la Mitchetlon va avea destul spaţiu în munţi să recupereze. E unul dintre cei mai agresivi rutieri şi nu se teme să atace. De altfel, nu ştie să ruleze altfel, e un căţărător spectaculos care nu ratează multe oportunităţi de a câştiga timp în raport cu rivalii, atunci când se simte în formă.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1109x569:1111x567)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/08/03/2859441.png

Marea speranţă a gazdelor în Giro 2020: Rechinul Nibali

Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo)

"Rechinul" e singurul fost câştigător al cursei care se află la startul ediţiei din acest an (s-a impus în două rânduri în Giro, în 2013 şi 2016). Turul Italiei de anul acesta va fi, judecând după vârsta lui Nibali şi după cât de valoroşi sunt rutieri precum Roglic, Bernal, Pogacar sau Evenepoel, ultima şansă a rutierului din Messina pentru a câştiga un mare tur.

Nibali nu a impresionat în ultima perioadă, dar e cunoscut faptul că reuşeşte să se motiveze incredibil în cursele mari şi să atingă vârful de formă exact când trebuie. Italianul e extrem de puternic în ultima săptămână, iar acest lucru înseamnă enorm pentru ediţia din acest an, având în vedere traseul. Spre exemplu, anul trecut, în Turul Italiei, Nibali era abia pe locul 11 după 11 etape. La final a terminat pe 2, fiind învins doar de Carapaz.

"Cu cât vom parcurge mai mult din Giro, cu atât Nibali va fi mai puternic", a spus Bradley Wiggins despre "Rechin", punctând că îl vede cel puţin pe podium la Milano.

Jakob Fuglsang (Astana)

În ultimii ani, Fuglsang a devenit unul dintre cei mai buni rutieri în cursele de o zi, câştigând, pritnre altele, Il Lombardia şi Liege-Bastogne-Liege.

Rar şi-a propus să câştige un mare tur, obiectivele lui fiind în general altele, dar acum are o şansă bună. Vine după o perioadă excelentă, cu victorie finală în Ruta del Sol, locul doi în Turul Poloniei, câştigarea Il Lombardia şi locul 5 la Mondiale, în proba de şosea. Rămâne de văzut cum va gestiona un tur de trei săptămâni, dar nu e exclus să facă în sfârşit o figură la fel de frumoasă ca cea reuşită de Richie Porte în Turul Franţei.

Marele avantaj e reprezentat de echipă, Vlasov, Oscar Rodriguez sau Miguel Angel Lopez urmând a-i fi locotenenţi de lux.

"Astana are un lot foarte puternic, probabil că se pot compara cu Ineos în Giro, dacă nu cumva e chiar o echipă mai puternică. Lider va fi Fuglsang, a renunţat la statutul acesta în Turul Franţei şi s-a pregătit special pentru Giro. Danezul pare să fie din ce în ce mai bun odată cu trecerea anilor", a mai spus Bradley Wiggins pentru Eurosport.

Rutieri ca Rafal Majka, Wilco Kelderman, Joao Almeida, James Knox, Sam Oomen, Fausto Masnada sau Ilnur Zakarin ar putea să lupte şi ei pentru general şi se pot clasa în top 10 la final, dar ar fi o surpriză enormă ca vreunul dintre ei să aibă pretenţii pentru tricoul roz.

Turul Italiei debutează sâmbătă, la Eurosport, cu un contratimp în lungime de 15,1 kilometri. Filippo Ganna, noul campion mondial de la Imola în proba contra-cronometru, e mare favorit. Rutierul Ineos se descurcă și mai bine pe distanțe scurte, iar etapa de pe 3 octombrie i se potrivește mănușă.

Giro d'Italia
Fuglsang și Nibali au pus punct războiului! "Ați putea asista la o alianță între noi"
13/10/2020 LA 07:20
Giro d'Italia
Geraint Thomas, out din Giro! Ineos merge all-in pentru Vuelta
06/10/2020 LA 11:28