Prima ediție a UCI Track Champions League își va stabili laureați în acest wee-end, la capătul celor două etape programate la Londra (astăzi și mâine), asta după ce organizatorii au fost nevoiți să anuleze etapa de la Tel-Aviv din motive sanitare.
Lupta este una strânsă atât în competițiile de sprint, cât și în cele de anduranță. Cursa prin eliminare, inclusă în concursul de anduranță, a început să crească enorm în popularitate, iar fanii gustă din ce în ce mai mult această probă.
Evoluția acestei curse a fost una incredibilă în ultimii ani. Atunci când a fost creată pentru prima dată, nu era nici măcar o disciplină recunoscută în ciclismul pe velodrom. Cu toate acestea, a câștigat legitimitate atunci când a fost încorporată în programul Omnium, unde rămâne până în prezent alături de cursele Scratch, Tempo și cursa pe puncte.
UCI Champions League
UCI Track Champions League | Marea finală de Londra a fost un show total
05/12/2021 LA 04:48

UCI Track Champions League | Sebastian Mora, cel mai bun în cursa de eliminare la Panevezys

Recent, datorită popularității sale tot mai mari, conducătorii ciclismului pe velodrom au decis să facă din crusa prin eliminare un eveniment de sine stătător și nu pare să fie o decizie pe care o vor regreta. Principiul probei este simplu: un grup de rutieri pornește în același timp și la fiecare două sau trei tururi, în funcție de lungimea pistei, aceștia se întrec la sprint.
Rutierul care trece ultimul linia de sosire la fiecare sprint este eliminat și trebuie să se retragă imediat din cursă. Pe măsură ce succesiunea de sprinturi se desfășoară, plutonul este redus până când mai rămân doar doi rutieri care concurează pentru victorie.
Citește și:

Francois Pervis a explicat de ce cursa prin eliminare este atât de atractivă

Francois Pervis, septuplu campion mondial pe velodrom și deținător a două recorduri mondiale, a încercat să explice secretele cursei prin eliminare, chiar dacă el este un specialist al probelor de sprint.
"Îți amintește puțin de sporturile romane sau de cursele de care. Este cea mai dură cursă din punct de vedere fizic. Uneori, diferența se face de câțiva milimetri", a spus Pervis pentru Eurosport.
De multe ori, rutierii sunt confuzi și nu știu exact dacă au fost sau nu eliminați, astfel că aceștia continuă cursa. Pentru a reduce astfel de episoade, în zilele noastre bicicliștii sunt echipați cu o cutie care vibrează pentru a-i anunța că au terminat pe ultimul loc și, prin urmare, trebuie să părăsească pista.
Mai mult, a concura în această cursă înseamnă a alerga cot la cot cu mai mulți adversari, ceea ce duce inevitabil la accidente. Acestea din urmă sunt parte integrantă a evenimentului, aducând un element de dramatism și imprevizibilitate.
"Este normal. Rutierii merg în mod constant la limită pentru a încerca să-și păstreze locul în pluton și să evite să fie blocați. Cel mai dificil este să rămâi lucid.", a adăugat Pervis.
Tactica are o importanță deosebită în cursa prin eliminare. În general, există două tipuri de strategie aplicată de rutieri pentru a avansa cât mai mult posibil.
"Una dintre strategii este să te duci în față și impui un ritm foarte mare, ca să nu te poată depăși ceilalți, dar acest tip de cadență este aproape imposibil de menținut în timp. O altă strategie este să stai în urmă și când vin sprinturile să accelerezi pentru a depăși măcar un rutier din fața ta. Acest lucru necesită, de asemenea, un nivel înfricoșător de efort susținut. Mai mult decât atât, această strategie este foarte riscantă, seamănă cu un joc cu focul.", a mai menționat Pervis.
În final, francezul a mărturisit că îi place această cursă foarte mult, în special din cauza suspansului permanent pe care îl propune: "Totul se schimbă constant. Nimic nu este sigur și totul se poate schimba în orice moment. Căzături, suspans și o luptă aprigă la final. Cursa prin eliminare este ca și cum ai vedea un film de acțiune care se desfășoară în fața ochilor tăi!".
În primele două etape din UCI Track Champions League, britanica Katie Archibald a câștigat de fiecare dată cursele prin eliminare, fiind lider autoritat în clasamentul concursului de anduranță La masculin victoriile au fost împărțite între neo-zeelandezul Corbin Strong (câștigător la Mallorca) și ibericul Sebastian Mora (câștigător la Panevezys). Cei doi sunt despărțiți de numai două puncte în fruntea clasamentului general, în favoarea lui Mora, astfel că se anunță o luptă la baionetă pentru supremație în cele două etape de la Londra.

UCI Track Champions League | Etapa a 3-a se va desfășura la Londra, pe 3 decembrie

LG îți aduce mai aproape transmisiunile Eurosport din sporturile de iarnă.
UCI Champions League
UCI track Cycling Champions League | Rezumatul rundei a treia. Katie Archibald, o nouă victorie
04/12/2021 LA 05:47
UCI Champions League
UCI Track Champions League | Jair Tjon En Fa scrie istorie pentru Surinam ciclismul pe velodrom
03/12/2021 LA 13:05