Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Emma Răducanu provoacă un "război" între Nike și Adidas: "Negocieri pe sume uriașe!"

Cristian Mihală

Publicat 12/09/2021 la 15:26 GMT+3

Emma Răducanu va declanșa în curând o bătălie teribilă pe piața de marketing, Nike și Adidas urmând a duce o bătălie la baionetă pentru a-și asigura semnătura ei pe termen lung.

Emma Răducanu este deja una dintre cele mai căutate sportive pentru a promova branduri celebre

Credit imagine: Eurosport

Emma Răducanu a câștigat US Open, devenind prima sportivă care pleacă din calificări și cucerește un titlu de Grand Slam. Extrem de deschisă, mereu cu zâmbetul pe buze, Emma e o sportivă carismatică, extrem de inteligentă și naturală. Într-un cuvânt e "ideală" pentru ca marile branduri să se promoveze prin ea.
În funcție de cum îi va evolua cariera, super-specialiști în marketing și publicitate au așteptări uriașe de la Răducanu. Asta pentru că imaginea ei poate fi vândută pe mai multe piețe, nefiind foarte interesantă doar pentru o singură țară, cum e cazul Simonei Halep, de exemplu. Mama Emmei este din China, astfel că piața asiatică poate să îi aducă sportivei câștiguri substanțiale. În plus, faptul că e britanică o face extrem de atractivă și în SUA, lucru evident deja, dacă ne uităm la susținerea de care beneficiază la New York, în tribune.
Mark Borkowski a numit-o, într-un interviu pentru The Guardian, "fata de un miliard de dolari", anticipând că, dacă va continua să câștige turnee la cel mai înalt nivel, poate să devină prima miliardară din tenisul feminin.

Specialiștii contactați de BBC anunță contracte uriașe pentru Emma Răducanu

Specialiștii contactați de BBC estimează deja, că la finalul lui 2021, Emma Răducanu va fi cel mai bine plătită sportivă din Marea Britanie. "Explozia" ei a venit cum nu se poate mai bine în tenisul mondial. Federer și Nadal evoluează tot mai puțin, iar Serena Williams e ca și ieșită din scenă. În plus, Naomi Osaka, sportiva cu cele mai mari câștiguri din publicitate - 37 de milioane de dolari a câștigat nipona în cel mai bun an al carierei, având, ca și Emma, marele avantaj că poate fi marketabilă pentru două piețe: SUA și Japonia - e într-o stare mentală precară și a anunțat că ia o pauză din tenis.
În acest context, Emma pare a deveni fără mare efort reperul din punct de vedere publicitar în tenis. Ea este deja reprezentată de Max Eisenbud, vicepreședintele IMG, nimeni altul decât cel care a negociat cele mai mari contracte ale Mariei Sharapova, când rusoaica era la apogeul carierei. Deși Emma a apărut de doar 3 luni în tenis, Max i-a negociat deja contracte avantajoase cu două branduri-gigant: Wilson și Nike.
Nike însă nu a semnat un contract pe termen lung cu sportiva de 18 ani, specialiștii de acolo nefiind probabil siguri de modul în care aceasta va progresa. Nu și-au asumat riscuri și, cu siguranță, acum regretă. Nigel Currie, unul dintre cei mai cunoscuți consultanți pe marketing sportiv anticipează că Nike și Adidas se vor angaja într-una dintre cele mai mari bătălii pentru a semna un sportiv. Pentru că pariul pare deja câștigat: Emma Răducanu nu e doar una dintre cele mai bune din lume - Mats Wilander anticipează că va câștiga cel puțin 10 Grand Slamuri -, dar are o inteligență impresionantă și o carismă fantastică.
"Vor fi negocieri pe sume uriașe, Nike și Adidas se bat pentru semnătura ei", a anunțat Currie într-un material realizat de BBC.
CITEȘTE ȘI
Începând de luni, Emma Răducanu va deveni cel mai bine clasată jucătoare britanică, urcând până pe locul 23 WTA graţie succesului de la US Open. Ea este cea mai tânără laureată a unui turneu major, după rusoaica Maria Şarapova, învingătoare la Wimbledon în 2004, la vârsta de 17 ani.
Orice lovitură de la US Open de pe Eurosport vă este oferită de Unibet.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo