Wielerflits, un prestigios cotidian olandez, care are surse excelente mai ales în zona de ciclism, susține că Jumbo Visma și-a structurat deja echipa pentru Turul Franței, cea mai importantă competiție din lume. Evident, lotul de 8 va fi cel anunțat de presa batavă în condiții normale, accidentările putând să le dea planurile peste cap directorilor tehnici.
Astfel, celor trei lideri care trebuiau să fie la start și în 2020 - Roglic, Tom Dumoulin și Steven Kruijswijk (acesta din urmă s-a accidentat anul trecut și nu a putut fi prezent la start) - li se vor adăuga Wout van Aert, Sepp Kuss, Mike Teunissen și Tony Martin și Robert Gesink.
Practic, vorbim de două schimbări față de anul trecut, dar aceste modificări sunt menite să dea o și mai mare forță olandezilor. George Bennett va avea libertatea să meargă în Giro și să demonstreze că poate fi om de general, iar în locul lui va veni Steven Kruijswijk, un cățărător mult mai constant, care rar are zile slabe. Chiar dacă nu entuziasmează cu atacurile sale, locul 3 din Turul Franței 2019 are rar de tot o zi slabă. Față de grupul din 2020, va lipsi evident și Amund Grondahl Jansen, transferat la Team BikeExchange. În locul lui va fi prezent Mike Teunissen, un adevărat căpitan pe șosea în etapele de plat, capabil să creeze borduri, alături de Tony Martin.
Ciclism
Tadej Pogacar, învingător în Il Lombardia, după o prestație de geniu
09/10/2021 LA 14:48
Chiar dacă la nivel declarativ Jumbo Visma va susține că vine în Le Tour cu 3 lideri, ceilalți doi urmând să îl ajute pe rutierul mai bine clasat, a devenit clar pentru toată lumea că Roglic va beneficia de statutul de "primadonă". Nici nu ar avea cum să fie altfel, în contextul în care slovenul uimește cu a sa constanță: are ultimele două Vuelta trecute în palmares și a pierdut la mustață tricoul galben în "Marea Buclă", în penultima etapă, după o prestație magică a lui Pogacar.

Cei mai mulți kilometri de contratimp, din 2013 până în prezent în Turul Franței 2021

Turul Franței 2021 se va desfășura mai devreme decât de obicei, pentru ca rutierii să poată participa la Jocurile Olimpice. Dacă în ultimii ani organizatori au programat un traseu prietenos cu francezii, cu puțini kilometri de contratimp, de această dată lucrurile s-au schimbat. "E un traseu care favorizează mai mult oamenii compleți în detrimentul cățărătorilor", a anunțat Thibaut Pinot, după ce a văzut profilul etapelor, francezul alegând să meargă în Giro, unde să aibă o șansă reală să se lupte pentru podium.
Într-adevăr, vom avea 58 kilometri de luptă contra-cronometru, cei mai mulți din 2013 până în prezent. Ruta din 2020 a programat doar 36,2 kilometri de contratimp, spre exemplu. Pentru prima oară din 2017, ASO a pregătit două etape de contratimp.
În consecință, prezența lui Kruijswijk e menită să ofere sprijin pentru Roglic în munți, în primul rând, olandezul nefiind extrem de "prieten" cu proba contra-cronometru. Pe hârtie, Tom Dumoulin adoră un astfel de traseu, însă rămâne de văzut dacă va mai fi vreodată la nivelul avut când a câștigat Giro 2017 sau se va mulțumi cu statutul de "locotenent de lux" al lui Roglic.
Ciclism
Il Lombardia, ultimul "monument" din 2021. Cine se impune în "Clasica frunzelor moarte"?
08/10/2021 LA 10:54
Ciclism
Van Aert a explicat prin ce a trecut în Paris-Roubaix. De ce nu a avut vreo șansă să câștige
04/10/2021 LA 11:10